Smitteverntiltak for våre medarbeidere

Vi spurte beredskapsgruppen, Lillian Åkesson og Trude Børstad, i ULNA- barnehagene; hvilke smitteverntiltak de gjør for å redusere smitte.

Bysykler og munnbind

Våre barnehager jobber i henhold til smittevernveilederen, i tillegg vil ULNA- barnehagene bidra i den nasjonale dugnaden med noen ekstra tiltak. Vi tilbyr å dekke abonnement for bysykler til våre ansatte som kan benytte dette i forbindelse med reise til jobb, som et alternativ til kollektiv transport.

Vi gir også ut et personlig munnbind til alle våre ansatte, et 2- lags bomull/ polyester munnbind som er godkjent for bruk i offentlig rom. Munnbindene kan da benyttes til og fra jobb dersom de tar kollektiv transport eller ved andre sammenhenger utenfor jobb.